
НАСТАВНИ МАТЕРИЈАЛИ 8. РАЗРЕДИ
ИЗРАДА САМОСТАЛНОГ ПРОЈЕКТА
ИЗБОР ТЕМЕ
1. Великани српског спорта (одаберите једну или више личности)
2. Великани српске науке (НиколаТесла, Милутин Миланкивић, Михајло Пупин, Руђер Бошковић, Милева Марић Ајнштајн, Михајло Петровић Алас,...одаберите једну или више личности, можете и ви још по свом афинитету додати неку другу знамениту личност)
3. Свети Сава и 800 година аутокефалности српске Цркве
4. Винчанска култура
5. Ја у свету Виртуалне Реалности
6. Роботи у 21.веку (где се све примењују роботи у 21.веку и где ми данас у Србији можемо да нађемо њихову примену у нашем друштву )
7. Екологија свести - електронски отпад
8. Обновљиви извори енергије
9. Мој хоби
10. Колико познајем Србију (места и крајеви, културна и природна блага Србије које ви желите неком странцу препоручити да посети-њеб сите, плакат, мултимедијална презентација)
11. Живот са Covid19
ИЗРАДА ПЛАНА РАДА НА ПРОЈЕКТУ (осмислити увод, разраду и закључак)
ИЗБОР СРЕДСТАВА И ПОТРЕБНИХ АЛАТА ЗА РЕАЛИЗАЦИЈУ ПРОЈЕКТА (нпр. алати за рад као што су: Google SketchUP, Adobe Photoshop, Autodesk 123 Design, Blender, Wondershare Filmora, Movie Maker, MS Power Point, MS Word, Sculptris, Wix.com, eduGlogster, Instagram, fliphtml5.com,...)
ВРЕДНОВАЊЕ ПРОЈЕКТА
ИЗБОР ТЕМЕ.
Заједно са сваким учеником појединачно, одабрати тему за рад.
Препоручититеме из школског програма или слободне теме, као што су: ГОРЕ ВЕЋ НАВЕДЕНЕ.
Дискутовати и анализирати одабрану тему и упутити ученике напотребну литературу.
Обновити појам ауторских права и скренути пажњу на начине дељењадигиталних материјала, односно начине преузимања туђих материјала и постављање својих наинтернет.
ИЗРАДА ПЛАНА РАДА НА ПРОЈЕКТУ.
Објаснити ученицима све фазе израде пројекта појединачно:одређивање задатка пројекта и циљне групе којој је пројекат намењен, истраживање на задатутему, прикупљање података, сортирање и избор најквалитетнијих материјала, обрадаматеријала на рачунару, рад на пројекту, тестирање функционалности пројекта, представљањепројекта циљној групи, евалуација пројекта.
ИЗБОР СРЕДСТАВА ЗА РЕАЛИЗАЦИЈУ ПРОЈЕКТА.
У односу на одабрану тему разговарати саученицима и сачинити избор потребних програма и алата за израду пројекта, као што су:дигитални фотоапарат, камера, скенер, паметни телефони и други. Избор програма извршити од обрађених уоквиру предмета Информатика и рачунарство, као и на мултимедијалној секцији..У ГОРЊЕМ ДЕЛУ ТАКОЂЕ НАВЕДЕНИ.
ИЗРАДА ПРОЈЕКТА.
Број часова који је на располагању распоредити тако да се највише часовапосвети изради пројекта. Препоручује се од шест до осам часова. Пратити ученике у раду иподстицати их на самосталан рад.
ВРЕДНОВАЊЕ ПРОЈЕКТА.
Приказати и презентовати урађене пројекте одељењу или широјзаједници. Коментарисати и анализирати представљене пројекте заједно са ученицима.Разговарати о тешкоћама на које су ученици наилазили током реализације пројекта и на којеначине су их превазишли.Број часпва који је предвиђен за сваку наставну област је оријентаципни. Наставнику сеоставља слобпда да га коригује у извесној мери (2 до 3 часа по теми) укплико му је топптребно ради квалитетнијег савладавања прпграмских садржаја.
виртуелна учионица http://i8.oshrs.edu.rs/home
LINK 2 https://alexainformatika.wordpress.com/viii/8-%D1%80%D0%B0%D0%B7%D1%80%D0%B5%D0%B4/